V rámci hospodářské Strategie 2020 na konci loňského roku vydala Evropská komise sdělení k obnovené strategii EU pro společenskou odpovědnost podniků na období 2011 – 2014, jejímž cílem je podpořit konkurenceschopnost ekonomiky.
Přestože Komise přistupuje ke konceptu CSR na principu dobrovolnosti, v aktualizované strategii toto pojetí rozšiřuje o odpovědnost podniků za dopad jejich činnosti na společnost a navrhuje zavést některá regulativní opatření a vytvořit tak prostředí, které by firmy k odpovědnému podnikání více motivovalo.
Současně vybízí členské státy, aby vytvářely a koordinovaly své vlastní národní strategie CSR.
Dle Národní ankety realizované platformou Byznys pro společnost však vyplývá, že národní strategii CSR, kterou by vytvořil a aktivně podporoval stát, české firmy odmítají. Obávají se zejména přílišné intervence státu a přiklání se k názoru, že jeho úloha by měla spočívat převážně v propagaci, nikoli regulaci.
Kompletní aktualizovanou strategii naleznete v připojených dokumentech.
Firmy se na senátní konferenci vyslovily proti regulaci CSR ze strany státu
Domácí firmy mají obavy z evropské regulace CSR